Pierwszy budynek Browarów Warszawskich oddany do użytku
Echo Investment zakończyło prace na budowie pierwszego z budynków biurowych kompleksu Browary Warszawskie. Jest to oficjalny początek oddawania miastu długo nieużywanego kwartału warszawskiej Woli. Pierwszymi osobami, które skorzystają z nowych biur, będą pracownicy L’Oreal Polska.
– Wszystkie prace przy budynku przebiegły zgodnie z harmonogramem. Dzięki temu pracownicy L’Oreal Polska rozpoczęli pracę w nowym biurze planowo, tak jak tego oczekiwali. Obiecaliśmy naszym najemcom, że jeszcze przed końcem roku będą mogli korzystać z nowego biura i tak też się stało. W nowym roku pracę rozpoczną tutaj kolejni najemcy – mówi Michał Gerwat, dyrektor projektu Browarów Warszawskich.
Początek układanki
Biura przy Bramie to budynek przy skrzyżowaniu ulic Grzybowskiej i Wroniej. Jest on najbardziej wysuniętym w kierunku Ronda Daszyńskiego elementem projektu Browary Warszawskie.
– Z połączenia blisko 70 tys. betonowych cegieł, ponad 2 tys. ton stali i blisko 13 tys. metrów sześciennych betonu powstał 11 kondygnacyjny biurowiec, o tarasowej architekturze. Budynek pokryła elegancka, satynowa, szklana okładzina o delikatnie zielonej barwie, która w słoneczne dni będzie dawała efekt lodu skrzącego się w słońcu. Do pokrycia Biur przy Bramie wykorzystano prawie 4,7 tys. mkw. szkła, wyprodukowanego w fabryce w Pruszkowie. – czytamy w komunikacie.
– Biura przy Bramie to jeden z puzzli rozpoczynający układankę kształtów, wzorów i funkcji, które stworzą pełny obraz Browarów Warszawskich. Wspólnie z Inwestorem długo zastanawialiśmy się nad najlepszymi rozwiązaniami. Nowy budynek wraz z publiczną przestrzenią, która go otacza stanie się katalizatorem, dzięki któremu zmieni się charakter tego miejsca. Wkrótce powstaną tu kolejne place i ulice wraz z usługami, które sprawią, że Browary otrzymają „nowe życie" – mówi Marek Moskal z pracowni JEMS Architekci, jeden z projektantów Browarów Warszawskich.
Nowoczesność nawiązująca do historii
Ciekawe rozwiązania ukaże się oczom pracowników, którzy będą przechodzić przez lobby biurowca. Pod sufitem reprezentacyjnej części budynku podwieszono bowiem prawie 3,8 tys. butelek z zielonego szkła, które układają się w falisty kształt. Jest to nawiązanie do browarniczej przeszłości tego miejsca, a jednocześnie w ciekawy sposób ożywia przestrzeń recepcji. Za projekt lobby odpowiadała pracownia architektoniczna Meduza Group.
– Browary Warszawskie to miejsce, które wiele inspiracji czerpie z jego historii, z bogatej tradycji przedsiębiorczości kreowanej przez innowatorów, jakimi byli Haberbusch i Schiele. Twórcy jednego z najlepiej prosperujących przedsiębiorstw w Warszawie, potrafili przyciągać uwagę warszawiaków pomysłami, które u siebie wprowadzali. My także nie baliśmy się takich pomysłów w projektowaniu tego miejsca. Chcieliśmy zadbać o komfort użytkowników i gości tworzony w dobrym stylu. – dodaje Agnieszka Chmolewska, kierownik zespołu architektów w Echo Investment.